Odzież
Tak jak w przypadku innych religii, do świątyni nie można wejść w byle czym. Istnieją zasady ubioru, które muszą być przestrzegane. Pod tym względem judaizm nie różni się zbytnio od innych wyznań: odpowiedni strój to taki, który pozostawia najmniej odkrytych części ciała. Na przykład, nie jest wskazane przychodzenie do synagogi w szortach lub, jeśli jesteś kobietą, w minispódniczce lub z odsłoniętymi ramionami. Jednak w wielu synagogach, zwłaszcza tych bardziej turystycznych, odwiedzający otrzymują szmatkę lub małą chustę do okrycia się.
Jarmułka
Jest to chyba najbardziej rozpoznawalny i popularny element judaizmu (słynna czapeczka). Obowiązkowo muszą go nosić mężczyźni wchodząc do synagogi, nawet jeśli jest to w celu zwiedzania, a nie uczestnictwa w uroczystości. Jeśli synagoga jest zabytkiem, który przyciąga turystów, jarmułka najprawdopodobniej zostanie wręczona przed wejściem. Jeśli jednak zamierzamy spontanicznie wejść do synagogi, takiej jak Synagoga Chewra Lomdei Misznajot w Oświęcimiu, najlepiej zabrać ze sobą ten element. Dla Hebrajczyków noszenie jamrmułki jest oznaką szacunku. I boskiego szacunku, ponieważ według nauk talmudycznych noszenie okrycia głowy jest uznaniem, że Bóg jest ponad nami. Przede wszystkim pamiętaj, że niezależnie od tego, czy wchodzisz jako turysta, czy jako spontaniczny gość, nie możesz w żadnym momencie zdjąć jarmułki.
Nie odwracaj się od Aron ha-kodesz
Aron Kodesz, zwany też Hejalem, to niewielka, zwykle bogato zdobiona szafka, w której przechowywane są zwoje Tory. Komora ta znajduje się zwykle na ścianie świątyni zwróconej w stronę Jerozolimy, więc nawet jeśli nie jesteś zaznajomiony z judaizmem, rozpoznasz ją. Zaleca się, by nie odwracać się plecami do Aron ha-kodesz; choć nie jest to wyraźny zakaz, jest to znak szacunku, który pozwoli uniknąć urażenia szczególnie uważnego wyznawcy.
Zwracając baczną uwagę na święte księgi
Biorąc pod uwagę piękno obrządku hebrajskiego, nie byłoby bardzo dziwne, gdyby po wejściu do synagogi chciało się usiąść na jednej z ławek i przyglądać się uroczystości. Możesz też znaleźć święte księgi, które można zabrać ze sobą, aby śledzić obrzęd lub medytować nad nimi podczas obrzędu. Jeśli zdecydujesz się je wziąć, pamiętaj, że obowiązuje zasada układania ich w stos. Jeśli więc weźmiesz Jumasz (Biblię) i Sidur, nie zapominaj, że ta pierwsza musi być zawsze położony na drugiej. Podobnie, żadna świecka książka nie może być umieszczona na wierzchu świętej księgi, więc nie należy umieszczać przewodnika na Biblii lub Modlitewniku.